יום שישי, 4 באוקטובר 2019

אבחון דידקטי לקויות למידה

בפוסט זה אציג נושא אבחון לקויות למידה



האבחון נעשה על ידי מאבחן, איש מקצוע מוסמך, מתחום ההוראה והחינוך. עליו לאבחן את לקויות הלמידה ולסווג אותן. למעשה מדובר בניתוח של היכולת הקוגניטיביות של המאובחן (כתיבה, קריאה, עיבוד המידע, זיכרון, דיבור, התארגנות מקצועית, התארגנות אישית ונושאים נוספים). האבחון הדידקטי נדרש לעלות על הסיבות לקשיים הקיימים אצל המאובחן תוך התייחסות לכל הקשיים: האישיים, המקצועיים והלימודיים.
מטרת האבחון היא לייצר נתונים ברורים החיוניים ביותר לבניית מערך לימודים נכון ומיטבי למאובחן בעתיד, וזאת בהתאם ליכולת הלימודית שלו. מטרתו העיקרית של האבחון הדידקטי (להבדיל מטרת אבחון פסיכודידקטי, ותיכף נבין מדוע), הוא איתור הסיבות לכשל הלימודי והאישי. האבחון מעניק את האישור לגבי המצאות של לקויות למידה או שולל אותן.
מדובר בכלי חשוב לבניית מערך הסיוע הלימודי. האבחון מאפשר את הצעת ההתאמות הלימודיות החשובות ביותר עבור המאובחן (הקלות במבחנים כגון בחינה בעל פה, הקלות בשיעורי הבית ובמשימות).



לחץ כאן לאתר חיצוני במדבר על אבחון דידקטי


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

דרכי הטיפול בלקויות למידה

בפוסט זה אציג את דרכי הטיפול בלקויות למידה טיפול בלקויות למידה מתבצע לרוב באמצעות הוראה מתקנת, טכנולוגיה מסייעת וטיפולים תרופתיים המותא...