בפוסט זה אציג סיבות ללקויות למידה
הגורם המרכזי לליקויי למידה הוא נוירו ביולוגי, כלומר: בעיות בהעברת המידע במוח הנובעות מסיבות שונות: חוסר בחומרים המוליכים את המידע העצבי (נוירו-טרנסמיטרים), תקשורת לא- תקינה ברשתות עצביות, שונוּת מסוימת של מבנה המוח. כל הסיבות האלה נחקרות על ידי חוקרים מתחום הנוירולוגיה, אך אין משתמשים בהן לשם אבחון של ילד מסוים. זהו עדיין ידע מחקרי ולא יישומי. כתוצאה מתופעות אלו נגרמות הפרעות באחד או יותר מתחומי הלמידה: קריאה, כתיבה או חשבון ללא קשר לאינטליגנציה שהיא ממוצעת או מעל לממוצע. ליקוי על רקע נוירו ביולוגי איננו חולף עם הגיל, אם כי ניתן להתגבר עליו ולעקוף אותו בעזרת הוראה מתקנת וסיוע מתאים.
ניתן לומר, ברמה מסוימת של ביטחון מקצועי, שלחלק מליקויי הלמידה יש בסיס גנטי ותורשתי: אם לאחד מהילדים במשפחה יש לקות למידה, סביר שנמצא את הלקות גם אצל חלק מהאחים וכך גם אצל אחד ההורים שלפעמים מגלה שיש לו לקות רק בזמן האבחון של אחד מהילדים.
לחץ כאן לאתר חיצוני
הגורם המרכזי לליקויי למידה הוא נוירו ביולוגי, כלומר: בעיות בהעברת המידע במוח הנובעות מסיבות שונות: חוסר בחומרים המוליכים את המידע העצבי (נוירו-טרנסמיטרים), תקשורת לא- תקינה ברשתות עצביות, שונוּת מסוימת של מבנה המוח. כל הסיבות האלה נחקרות על ידי חוקרים מתחום הנוירולוגיה, אך אין משתמשים בהן לשם אבחון של ילד מסוים. זהו עדיין ידע מחקרי ולא יישומי. כתוצאה מתופעות אלו נגרמות הפרעות באחד או יותר מתחומי הלמידה: קריאה, כתיבה או חשבון ללא קשר לאינטליגנציה שהיא ממוצעת או מעל לממוצע. ליקוי על רקע נוירו ביולוגי איננו חולף עם הגיל, אם כי ניתן להתגבר עליו ולעקוף אותו בעזרת הוראה מתקנת וסיוע מתאים.
ניתן לומר, ברמה מסוימת של ביטחון מקצועי, שלחלק מליקויי הלמידה יש בסיס גנטי ותורשתי: אם לאחד מהילדים במשפחה יש לקות למידה, סביר שנמצא את הלקות גם אצל חלק מהאחים וכך גם אצל אחד ההורים שלפעמים מגלה שיש לו לקות רק בזמן האבחון של אחד מהילדים.
לחץ כאן לאתר חיצוני
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה